CSR w rozumieniu Paperlink, czyli o tym dlaczego zdecydowaliśmy się zostać partnerem ogólnopolskiej kampanii społecznej „Odłącz się – połącz się”

CSR w rozumieniu Paperlink, czyli o tym dlaczego zdecydowaliśmy się zostać partnerem ogólnopolskiej kampanii  społecznej „Odłącz się – połącz się”

CSR to akronim od angielskiego określenia Corporate Social Responsibility, po polsku tłumaczone jako społeczna odpowiedzialność biznesu. Jest to strategia, zgodnie z którą firmy w swoich działaniach pozytywnie wpływają na społeczeństwo, środowisko, a także swoich pracowników. W uproszczeniu, w CSR chodzi o to, by firmy dostrzegały więcej „poza czubkiem własnego nosa” i troszczyły się o coś poza zyskownością i generowaniem przychodu. Jest to często domena wielkich firm i korporacji, ale nie tylko.

W Paperlink na codzień troszczymy się przede wszystkim o naszych klientów, by otrzymali zamówione produkty wyposażenia miejsc pracy kompletne i na czas. Troszczymy się też o pracowników i oczywiście, jak każde przedsiębiorstwo o rentowność biznesu. Gdy pojawiła się okazja, by zatroszczyć się o coś ponadto, coś bardzo istotnego społecznie, nie wahaliśmy się ani chwili.  By dołożyć swoją cegiełkę do tego, by świat był choć trochę lepszy, zdecydowaliśmy się zostać partnerem ogólnopolskiej kampanii organizowanej przez Stowarzyszenie Strefa Wsparcia pod nazwą „Odłącz się – połącz się”. Celem kampanii jest uświadomienie zagrożeń i niebezpieczeństw nadmiarowego korzystania z ekranów zarówno wśród dzieci, młodzieży jak i dorosłych.

Problem nadużywania ekranów jest znakiem czasów. Jesteśmy do nich przyklejeni od malutkiego. Obrazek w restauracji, gdzie dzieci jedzą posiłek, a przed każdym z nich stoi ekranik, na którym wyświetla się bajka. Widok nastolatków, wchodzących na przejście dla pieszych, nie widzących świata dookoła, bo zatopionych w tik tokach i innych instargamach. Scenka w przychodni lekarskiej, gdzie 9 na 10 oczekujących patrzy w ekrany swoich smartfonów. Taka jest nasza rzeczywistość. Problem dotyczy nas wszystkich, wydaje się jednak największym zagrożeniem dla dzieci. Wszyscy korzystamy z dobrodziejstw internetu, warto jednak, byśmy zachowali w tym zdrowy rozsądek i higienę.

Do tego właśnie nawołuje kampania w następujących obszarach:

  • obudzenie świadomości, czyli zauważenie, że w ogóle to jest istotne, że niesie zagrożenia, że warto korzystaniem z ekranów rozsądnie zarządzać
  • obudzenie relacji, czyli zwrócenie uwagi na aspekt wspólnego spędzania czasu, rozmowy, bycia blisko w naszych rodzinach, środowiskach
  • obudzenie wyobraźnii, czyli promocja kreatywności vs włączenia kolejnej bajeczki naszemu dziecku
  • obudzenie aktywności, czyli choćby pójście do lasu na rodzinny spacer zamiast oglądania maratonu serialu na platformie streamingowej

Bardzo się utożsamiamy z tym, co w swoim przekazie niesie kampania i ważne jest dla nas, że możemy być częścią tego słusznego i wartościowego społecznie projektu. Po więcej informacji zapraszamy do mediów kampanii „Odłącz się – połącz się”. Pamiętajcie tylko, by zapoznając się ciekawymi i inspirującymi materiałami nie spędzić przed ekranem zbyt wiele czasu 🙂

 

 

https://odlaczsie-polaczsie.pl/

https://www.facebook.com/odlaczsiepolaczsie

https://www.instagram.com/odlacz_sie_polacz_sie/